.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دو اتفاق جالب در انتخابات کمیسیون‌های مجلس

ایسنا: هیئت‌رئیسه کمیسیون‌های مجلس مانند هیئت‌رئیسه مجلس هر سال تجدید می‌شود. در انتخابات امسال هیئت‌رئیسه کمیسیون‌ها دو اتفاق جالب رقم خورده است. اتفاق اول به انتخابات هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی برمی‌گردد. در انتخابات کمیسیون فرهنگی علی مطهری که از نایب‌رئیسی مجلس بازمانده بود برای ریاست کمیسیون، داوطلب شد و با جمشید جعفرپور به رقابت پرداخت اما باز هم به مقصود نرسید و رای نیاورد.

طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی درباره این انتخابات به ایسنا گفت: روز گذشته در جریان انتخابات هیات رییسه کمیسیون فرهنگی آقایان مطهری و جعفرپور برای ریاست کمیسیون کاندیدا شدند و رقابت کردند که در نتیجه آقای جعفرپور با ۹ رای در مقابل ۸ رای آقای مطهری رییس کمیسیون فرهنگی شد.

وی افزود: با توجه به ترکیب ۱۷ نفره کمیسیون فرهنگی که یک نفر از فراکسیون مستقلین، ۸ نفر از فراکسیون ولایی و ۸نفر از فراکسیون امید هستند طبیعتا رای یک نماینده مستقل یعنی آقای کاتب در انتخابات کمیسیون تعیین کننده است. طبق اعلام هیات رییسه فراکسیون مستقلین ایشان قول داده بود که برای ریاست کمیسیون فرهنگی به آقای مطهری رای بدهد اما این کار را نکرد.

غلامرضا کاتب نیز در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: من هیچ توافقی در این باره نه با فراکسیون امید نه با فراکسیون ولایی داشتم و بر اساس اعتقاد خودم رای دادم.

کاتب همچنین گفت که برای ریاست کمیسیون فرهنگی به جمشید جعفرپور رای داده است.

اتفاق دوم مربوط به کمیسیون امنیت ملی است. انتخابات کمیسیون امنیت ملی بنا بود دیروز انجام شود اما یک هفته به تعویق افتاد. مجتبی ذوالنوری نماینده اصولگرای قم در این زمینه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «آقایان فراکسیون امید سال گذشته در بحث ریاست کمیسیون امنیت ملی بین فلاحت پیشه و کواکبیان به صورت مکتوب قول، قرار گذاشته و توافق کردند که فلاحت پیشه رئیس کمیسیون در سال گذشته شود و امسال هم کواکبیان این سمت را بر عهده بگیرد؛ اما حال نمی‌دانم که آیا این دو نفر در انتخابات هفته آینده این کمیسیون شرکت می‌کنند یا خیر.»

ذوالنوری درباره نامزدی خودش و بروجردی برای ریاست این کمیسیون گفت: « اگر قرار باشد من و بروجردی برای ریاست کمیسیون کاندیدا شویم، طبیعتا عقل و اخلاق اقتضاء می‌کند که یک کدام از ما حضور یابد، اما تا کنون حرف و حدیث‌های پراکنده بوده، ولی هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.»


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.